جهش خوش یُمن با دریافت مفهومی از 2*2
خوش یُمن آنکه فرزندان ما با ورود به پایه سوم و گذر از 2پایه قبلی در مقطع دبستان، با اولین مفاهیم کاربردی 2*2 (2-2تا) آشنا می شوند.
مفهومی آشنا و برگرفته از فرهنگ اصیل جامعه ی ایرانی که گویای ضرب المثل پرمعنایی از وقایع روزگار است، و دانش آموزان در این پایه با توجه به اینکه سطح علمی درس فارسی شان پیشرفت نموده است و از حکایات و امثالهم می توانند الهام بگیرند؛ در کنار درسی پر کاربرد و ضروری مانند جدول ضرب، با ساده ترین مفاهیم حساب و کتاب و چندچند آشنا می شوند.
مفاهیمی که با زحمات آموزگار پایه در کنار تمامی تجاربی که طی سال تحصیلی می آموزند، می تواند آنها را به تفکر و دریافت اصل موضوع در جهت صحیح وادار کرده و پایه های تقویت ذهنی و رشد عقلانی را برای ایشان فراهم نماید.
حاج آقا مصطفی قاسم مسگر بنیانگذار و مؤسس دبستان پسرانه مهد دانش نو است.
دبستان مهد دانش نو که از سال 1393 تأسیس شد، با همت جمعی از افراد با ایمان و متعهد به کار در زمینه آموزش، پرورش و توسعه استعدادهای علمی در مدارس کشور توانسته است رویکردهای مختص به خود در این زمینه را به صورت موفق به مرحله اجرا برساند.
از جمله سوابق و توانمندی های آقای قاسم مسگر می توان به موارد زیر اشاره نمود:
دارای لیسانس مدیریت آموزشی
بیش از 15 سال سابقه اجرایی به عنوان مدیر مدارس دولتی منطقه 15 تهران
از سال 1382 مدیر دبیرستان منطقه 3 تهران
مسؤل امتحانات آموزش و پرورش منطقه 3 تهران
مسؤل ارزشیابی آموزش و پرورش منطقه 3 تهران
مدیر مدارس امارات متحده عربی
ممتاز در دوره های مستمر مدیریت آموزش و پرورش
ممتاز در دوره های مؤسسان پیش دبستان و دبستان
دارای مدارک در زمینه توسعه شایستگی های حرفه ای ضمن کار
موفق به کسب مدارک و مجوزهای لازم در تأسیس پیش دبستان از سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک
حاج آقا اصغر طرزی مدیر پیش دبستان و دبستان پسرانه مهد دانش نو
یکی از عوامل موفقیت در هر مدرسه حضور مدیری شایسته و آگاه به موازین آموزشی و پرورشی است.
اصغر طرزی دانش آموخته کارشناسی علوم تربیتی با گرایش مدیریت برنامه ریزی آموزشی است. او از جمله مدیران برتر جامعه ی آموزشی است که پاره ای از سوابق درخشان فعالیت های او جزو قوای مجموعه مهد دانش نو است:
معاون دبستان دکتر محمود افشار به مدت 5 سال
مدیر دبستان دکتر محمود افشار به مدت 23 سال (از بهترین مدارس شهر تهران در زمینه آموزشی و پرورشی)
مدیر دبستان نخبگان امیرکبیر به مدت 10 سال
مدیر دوره ی دوم دبیرستان مهد دانش نو به مدت 1 سال
عضو گروه مدیران آموزشی وزارت آموزش و پرورش به مدت 10 سال
همکاری در نوشتن کتاب راهبردهایی در مدیریت گروه مدیران آموزش و پروش
بازدید از مدارس کشور سوئد و ...
بازدید از مدارس کشور مالزی و سنگاپور همراه با حاج آقا مسگر
دارای بیش از 150 تقدیرنامه از وزیر، معاون ها، مدیرکل و رؤسای ادارات آموزش و پرورش
دارای تقدیرنامه از بازدیدکنندگان گروه آموزشی کشور ژاپن از مدرسه دکترمحمودافشار
مدرس ریاضیات پیشرفته دوره اول و دوم دبستان + دوره اول دبیرستان
خانم گیتی مهرفر
از آموزگاران با سابقه مقاطع مختلف دبستان و معانت اجرایی و انظباطی مدارس تهران از جمله دکترمحمودافشار و نخبگان امیرکبیر در منطقه 3 تهران است که با بیش از 30 سال سابقه فعالیت مداوم اکنون عهده دار معاونت مالی و روابط عمومی دبستان مهد دانش نو است.
تمامی امور مالی مربوط به واریز شهریه تحصیلی
دریافت و پرداخت هزینه های فوق برنامه
محاسبات مالی هزینه های ناهار و سرویس آمد و شد دانش آموزان
از جمله مسؤلیت های معاونت مالی در مهد دانش نو است.
خانم رویا مولایی از افراد با سابقه در زمینه آموزش است، فارغ التحصیل ارشد آموزش زبان انگلیسی تهران است.
از جمله افراد حرفه ای زمره آموزش و پژوهش است که سالها به عنوان معاون آموزشی مقطع دبستان در مدرسه هایی همچون نخبگان امیرکبیر فعالیت های موفقی را پشت سر گذاشته و اکنون سمت معاون آموزشی مهد دانش نو را برعهده گرفته است.
اهداف و برنامه هایی که معاون آموزشی آنها را دنبال می کند:
ایجاد نگرش مثبت و کارآمد همراه با فضایی آرام و امن برای رشد عاطفی و اجتماعی درمحیط مدرسه
تعامل و بکارگیری آموزگاران سخت کوش، پژوهشگر و مسؤلیت پذیر در امر آموزش
ایجاد اعتماد و اطمینان به خود در آموزگاران تازه کار
ترویج تفکر انتقادی و خلاقیت آموزشی در بین آموزگاران و دانش آموزان
برنامه ریزی آموزشی سالانه
ایجاد زمینه های لازم برای دانش افزایی آموزگارها به منظور افزایش کیفیت آموزش
مشاوره با اولیا در زمینه های درسی و رفتاری دانش آموزان
تدارک جلسه های آموزشی لازم در صورت نیاز
فهیمه بادفررمضانی دانش آموخته رشته کتابداری با تخصص کتاب کودک و او از جمله مربیان متخصص در زمینه حفظ مفاهیم کاربردی قرآن کریم و آموزش های لازم است.
او سال ها در زمینه پرورش استعدادهای کودشکان و تربیت ایشان به عنوان مربی علوم قرآنی و پرورشی فعالیت داشته است.
رمضانی آموزش های لازم برای کودکان در مقطع دبستان را با استفاده از خلاقیت، بازی و تلفیقی از قصه گویی و انجام فعالیت های هنری برای دانش آموزان ایراد و به سرانجام می رساند.
معاون فرهنگی در روش تدریس خود با تکیه بر پروش روح فرزندان به منظور فراگیری تعلیمات آیینی و تربیتی تاکید به سزایی دارد